רכישת מוצרי מזון מוגדרת כ"קנייה במעורבות נמוכה". כלומר, החלטת הקנייה מתבצעת "בשליפה" באופן אוטומטי, ללא הכנה מוקדמת הכוללת איסוף מידע ובדיקת חלופות שונות. זאת מתוך הרגל, בצורה אקראית או מתוך דחף רגעי.

במצב של מעורבות נמוכה, הצרכן מעוניין לפשט את תהליך החלטת הקנייה, ואינו מייחס חשיבות רבה לתוצאותיה.

משמעות הדברים היא שאחוז משמעותי של החלטות קנייה במעורבות נמוכה מתקבלות בנקודת המכירה עצמה או בסמיכות לה. וכי הבחירה "מה לקנות" אינה נובעת בהכרח מתוך העדפת מוצר מזון אחד על פני רעהו, כי אם מתוך היכולת לזהות דווקא מוצר מסוים ולא מוצר אחר.

באמצעות גירויים שונים ניתן לחשוף את הצרכן למוצר מסוים ולעורר אצלו דחף לביצוע הרכישה. הגירויים הללו כוללים את תכונותיו של המוצר עצמו (לדוגמה, אריזתו ריחו), אופן הצגת המוצר, האווירה בנקודת המכירה, ושימוש באמצעי קידום מכירות.

צילום מזון, יוצר גירוי חזותי חשוב, שעוזר לצרכן "לטעום" את מוצרי המזון המצולמים, עוד טרם ביצוע רכישתם בפועל (למשל, להיזכר בריח מוצר המזון ובטעמו, מה שבתורו עשוי לעורר את החשק לקנות מוצר מזון זה המופיע בצילום "המפתה").

כמובן, שעל האוכל המוצג בצילום להיראות מספיק "מזמין" בכדי שיעורר חשק להתנסות באכילתו (או בשתייתו, אם מדובר בצילום משקאות).

מכאן, שללא קשר לסיבת צילום האוכל (קטלוג מוצרי מזון באתר אינטרנט, צילום מנות לתפריט, ספר מתכונים, קמפיין פרסומי, ועוד) - חשוב להקפיד על צילום מקצועי ואיכותי, שיספק את הרושם הרצוי ויוביל סופו של דבר, לבחירה של הצרכן לרכוש דווקא את מוצר המזון שלכם על פני מוצרי המזון של המתחרים.

נקודה נוספת, התומכת בכדאיות ההשקעה בצילום אוכל מקצועי ורציני, היא ההיבט של יחסי ציבור. איכות הצילום שתשלחו למערכת מהווה בוודאות, אחד מבין השיקולים האם "להכניס את הכתבה או האייטם" אודות המוצר שלכם. גם בשל עובדה זו, רצוי לשאוף לקבלת צילום מקצועני ככל הניתן, מה שיגדיל את סיכויי המוצר שלכם להיחשף בתקשורת, ומכאן, להגיע עד מהרה לעגלת הקניות של הצרכן.

צילום מאכלים מקצועי, כולל צוות צילום עם הפונקציות המקצועיות של: סטיילינג, פרופס, ושפים. דוגמאות תוצאות הסופיות המתקבלות כפי שניתן לראות בקישור המצורף.

יואב סטודיו פורטפוליו- צילומי מזון

לחץ כאן לתיאום פגישה >>03-6882368

נטען ב 0.67 מילישניות

© כל הזכויות שמורות ליואב אלקובי - יואב סטודיו 2010