צילום מוצר ג

מהו "מוצר" (Product)?

מוצר בהגדרתו, הינו פתרון המספק צרכים ורצונות של בני-אדם. ובמילים אחרות, מוצר הוא כל דבר שאפשר להציעו כדי לספק צורך או רצון.

מוצר עשוי להופיע בצורות שונות:

  • כסחורה פיזית - לדוגמה, חולצה, בקבוק שתייה, מחשב, מכונית.
  • כשירות - לדוגמה, ייעוץ פיננסי, הרצאה, שיעור יוגה.
  • כרעיון - לדוגמה, רשת חברתית, כמקום שאנשים יוכלו לתקשר ביניהם בכל זמן ומכל מקום.

מוצר כמענה לצורך או רצון אנושיים

כל אחת מהדוגמאות הללו, עונה על איזשהו צורך (חסך באספקת דברים בסיסיים כגון מזון ושתייה) או, רצונות של אנשים (משאלת לב להשיג פתרון ספציפי כגון משקה "קוקה קולה" דווקא).

הבנת הצורך ו/או הרצון עליו נותן המוצר שלנו מענה (כאמור, בין אם מדובר במוצר פיזי, שירות או רעיון), מאפשרת לנו לפלח בצורה ממוקדת ואפקטיבית, את פלחי השוק העשויים להביע עניין במוצרינו, והיא משפיעה גם על האופן בו נציג את המוצר בפני קהלי היעד הללו.

צילום מוצר כדרך לספר את סיפורו הייחודי

צילום מוצר הוא אחת הדרכים העומדות בפנינו, לחשוף ולשווק את מוצרינו, באופן התואם את התדמית שהחלטנו לייצר עבור המוצר.

כך לדוגמה, אם המוצר שלנו הינו מוצר פיזי של מכנסי ג'ינס, ואנו שואפים לייצר עבורו תדמית המשקפת ערכים כגון "חדשנות" או "ייחודיות" - בתודעת הלקוחות הפוטנציאליים, צילום המוצר, יבטא בסגנון ובאווירה שלו, את הערכים הללו.

לכן, חשוב עוד טרם ביצוע הצילום בפועל, להגדיר מהי מטרת צילום המוצר, מי קהלי היעד שאמורים להיחשף לצילום, ואיזו חוויה רגשית או מחשבות אנו שואפים שירגישו ו/או יחשבו, בעת היחשפותם לצילום המוצר.

אם נשכיל להעביר באמצעות צילום המוצר, סיפור מעניין, מרגש, מפתיע, או כל, מסר אחר, שברצוננו להעביר אודות המוצר שלנו, נגדיל את עניין הלקוחות בו, ואת הסיכוי שייזכרו בו, בעת ביצוע החלטת הקנייה.

התאמה בין "הסיפור שמספרים" ל"מה שרואים", בצילום המוצר

נקודה נוספת שיש להתייחס אליה, בכל הנוגע לצילום מוצרים, היא שתהיה התאמה בין "הסיפור שאנו מספרים" ברמה הלא מודעת אודות המוצר, ובין מה שהצופה בתמונה "רואה בעיניים שלו".

כך לדוגמה, אנו אולי רוצים לספר סיפור של יוקרה בכל הנוגע למוצרי התכשיטים המצולמים. אולם, אבזמים שבורים, כתמי חלודה, מספרים סיפור שונה בתכלית...

יתרונות צילום מוצר איכותי ומקצועי

מכאן, שתחום צילום המוצר, מחייב ידע נרחב בהיבטים רבים. ביניהם, הבנה שהחומר ממנו עשוי המוצר כגון, מתכות, מוצרים שקופים, בגדים ועוד.. דורשים התייחסות שונה באופן התאורה לצילום. כמו כן, נדרש ידע נרחב בכל הקשור בכיולי צבע של כל המערכת המצלמת. היות, והסטייה הקטנה ביותר באחד ממרכיבי הציוד תיראה כאילו והמתכת צבוע בצבע לא קיים.

לסיכום, בכדי להשיג את התדמית הרצויה למוצר, ולספר את סיפורו בצורה אפקטיבית ומוצלחת, נדרש צילום מוצר איכותי וברמה מקצועית גבוהה.

רק דיוק בצילום המוצר מביא לתוצאה המקצועית המבוקשת וגם נותן למוצר שלנו את הכבוד הראוי לו.

פורטפוליו יואב סטודיו - צילומי מוצר

לחץ כאן לתיאום פגישה >>03-6882368

נטען ב 0.09 מילישניות

© כל הזכויות שמורות ליואב אלקובי - יואב סטודיו 2010